Wednesday, April 29, 2009

didn't think it would be this hard!

Track playing: Jimi Hendrix – Purple haze "...all in my brain..." ;-)
Time: 11.07pm…still need to fix the time/date settings on this blog…

I know I said I wouldn’t blog again till after exams, but phuck that, I felt like. Bite me!

Revision is going fine(ish), made a revision plan and all, but it’s been so freakin’ hard to stick to it! You dunno how much effort it takes for me to sit down and read/practice essays/make notes…it’s been a while…and to make it worse it’s like I have no motivation at all...

I guess it’s due to the uncertainty of my future after school…I’m just really confused over where I’m gonna go next…or what exactly I’m gonna do…or how to get there! Ugh! The thought is constantly gnawing at me. Especially during class…like where does all this lead to?

What I do know is that I want to do something that will nurture my creative side, something my business sense can cut into (remind me to tell y’all how I hustled 22grand today at school…all between lessons!), where I can work at home sometimes, where I can work with a small intimate team of professionals…and I want to make my own!!

Not feeling an employed-by-the-Man deep-in-the-system desk job. Was recently thinking along the lines of advertising? Like an Art director of an advertising firm (preferably mine-lol)…well it’s a start to this dream job I haven’t quite figured out yet.

The courses I'm looking at are profsional design in visual communication or media studies or something along those lines…I want hands on course.

Possible places are Malaysia, Japan, South Africa, Canada or the US of A…but still have time to figure that ish out.
First gotta pass those damn exams!

"...Lately things just dont seem the same
Actin funny, but I dont know why
excuse me while I kiss the sky
Purple haze all around
Dont know if Im comin up or down..."

Monday, April 27, 2009

what it means to be a journalist...

I was talking to a friend of mine at school today who wanted to take a undergrad degree in journalism, but she didn’t seem to be so later in the day i stumbled onto appropriate. Downloaded it, and going to show it to her tomorrow, think it sums it up pretty well...

Andrew Mwenda, IPFA 2008 from CPJ on Vimeo

Okay it’s a bit extreme, but this is what I consider good journalism! To sum it up, Andrew Mwenda…
Maybe its because I’m young and that radical shit appeals to me…I dunno what do you think?
Any journalists here in blogsville got a word or two for my friend?
P.S. she’ll be joining blogspot real soon, watch this space

Monday, April 20, 2009

Gone for a little while...

I'm heading back to school tomorrow, and moving into the exam gear as I a go through the last leg of my high school life, aka final exam period!

I'm not nervous at all, which is a bad thing because the pressure usually helps me keep in check, and as a result I feel like I have been chilling too much.
But its not too late, my first exam is on the 18th last 11 June, the in between from now and then I'm making a effort to abandon my blog and leave Blogsville for a while. It gets distracting, and I am easily distracted!

so adieus amigos, see you at the other end!

I'll leave you with a poem, untitled...just came to me as I was revising the other day, my thoughts on the eve of exams:

My mind is laced
With a hunger for knowledge, I chase
Enlightenment, so through words I forage,
Searching… for what I do not know,
Yet yearn to know.
Searching… for the light
To fight off the encroaching darkness of ignorance.
Searching… for the light
That bleached the colour of my innocence ;
Enough to expose my nakedness
But not enough to dispel the surrounding darkness.
It faded, at the edge of the unknown
Left me, naked,
Vulnerable as an animal of prey.
So I attempt to cloth myself in these pages
But even suits of degrees studded with shimmering masters and PhD’s
are not enough to cover gaping holes of questions
That the light burnt into my mind;
Causing a quenchless thirst for knowledge,
A lifetime of mental dehydration,
Is the scholars fate,
Only through death will it satiate.

Friday, April 17, 2009

Honest to blog...

YaY! My first blogger award, and its only been a couple of months since i joined blogsville.
I know its just a lil scrap of metal...but i'm honoured!
I would like to thank: UG Girl, my first follower and the first blog in the ugandan blog community i ever read! and the rest of y'all who take time off to show some love!

Now to the grimy bit: 10 Honest things about me...

1) Once in a while, I enjoy fucking with people’s minds…but usually I just let them be.

2) I’m slightly dyslexic, but that doesn’t stop me from writing! But somehow I have better spelling and grammar when I type than when I write…and no it’s not because of spell-check!

3) I wish I had bigger rounder bouncier boobies...not huge like Pam Anderson, but bigger…

4) My bedroom never stays neat and organized for more than a week…and even that is pushing it. I am comfortable in mess…

5) Not that many people I meet get me…so it just so happens that the majority of my closest friends have been white, or mixed race or “Oreo’s” like me…not intended, honestly!

6) My Rukiga is ‘broken’, my Luanda is wack and my ‘Swahili’ is seriously lacking!

7) I have horrible skin, have to seriously work at it to keep it clear smooth…

8) I don’t have a specific genre of music I like, I like “Good Music”, from Korn to Chaka Kahn, and all of the in between!

9) I’ve always wanted to rap, I had the words but not the rhythm, so I became a poet…

10) I don’t own a pair of high heels, instead I have cute collection of flats for all occasions, from clubbing to church weddings!

Now, 7 Bloggers i think who deserve this (Drum roll please)
The Mighty Tubman
The Savage Queen
Eclecticsoul not X

I checked the rules and they said minimum, so i decided to include y'all, cuz i have a big heart like that! :-)

Then the instructions for the 'chosen ones' ;
1.You must brag about the award
2.You must include the name of the blogger who bestowed the award on you and link back to the blogger
3.You must choose a minimum of seven (7) blogs that you find brilliant in content or design. 4.Show their names and links and leave a comment informing them that they were prized with Honest Weblog.
5.List at least ten (10) honest things about yourself.
Then pass it on with the instructions!


Wednesday, April 15, 2009

WANTED Family members

OMG...just saw an uncle-in-law (my aunty's husband) in the newspapers under WANTED!!
You know those public announcements with the mug shots and promised rewards?
It was shocking yet amusing...
Tsk drama!

Monday, April 13, 2009

Thursday, April 9, 2009

Too Explicit??

I've been doing some drawing recently and out of boredom decided to venture into Manga Hentai.
For those unfamiliar with the term its a type of Japanese styled drawing of cartoons known as manga or anime, which depicts sexual fantasies. sort of like cartoon porn. Despite its pornographic content its a form of art, which i admire! so i attempted drawing some hentai of my own and surprised myself! thought i would share it with y'all but i'm also wondering if its appropriate to blog...

Here's a snippet of a full page spread of some drawings i did...too explicit???
Would i have to put that adult content warning on my blog? LoL!

Tuesday, April 7, 2009


A voice recording (dont worry its not video so it wont take too long to load) that brought me into a new state of consciousness today.

deep stuff.

Sunday, April 5, 2009

Family drama

Have you ever been in a situation where you can tell that something someone is doing is wrong and is gonna end up badly yet you choose to turn a blind eye to it?

Just because you know they wouldn’t take you seriously or claim that since they don’t interfere in your life, you have no right to tell them “how to live their lives”.
AND to make it worse they were family, and you felt you had to tell them despite not being that close, they are family and you gotta look out for family! Right?

I heard she woke up throwing up.
Just hope it’s not too late, because I would feel sooo guilty for not having talked to her earlier…